Portræt

B2C-marketing og SoMe
Josefine
Easis

Successhistorie mellem studerende og virksomhed

En stærk tilstedeværelse online - og på sociale medier - er kun blevet vigtigere i de seneste år! Lad en studerende hjælpe.

- Cand
,

Josefine

Studie

Innovation Management and Business development

Virksomhed

Easis

Arbejdsområde

B2C-marketing og SoMe

Josefine hjælper Easis til at nå flere kunder gennem sociale medier

Easis tog fat i Cand med et ønske om at få en studentermedhjælper, der kunne beskæftige sig med at lave en masse spændende og lækkert indhold til deres sociale medier. Indhold, der ikke bare skulle informere, men også inddrage og tillokke både eksisterende og nye kunder. Og det lykkedes Josefine i højeste grad med!

Hvorfor er Josefine en vigtig ressource?

Josefine er for Easis en vigtig ressource, fordi hun formår at navigere fejlfrit i de sociale medier, hvor Easis’ målgruppe i særdeles opholder sig.

Hun har den tekniske snilde der gør, at hun kan fremvise deres produkter på en indbydende måde, og så har hun teorien med sig.
Den teori, der gør det muligt for hende at dykke ned i al dataen, der er tilknyttet Easis’ digitale univers - og bruge dem til at målrette indholdet endnu bedre.


Hvordan skaber Josefine værdi i virksomheden som studentermedhjælper indenfor B2C-marketing og SoMe?

Josefine skaber værdi ved helt konkret at skabe en stærkere online tilstedeværelse for Easis på de sociale medier. Her bruger hun sine konkrete kompetencer og viden til at skabe relationelt men engagerende indhold, der er med til at støtte op om virksomhedens salg af produkter.

Derudover bidrager Josefine både kreativt og strategisk til at bane vejen for, hvordan virksomheden for fremtiden kan ramme deres målgruppe endnu bedre og vækste på markedet for sukkerfrie tilskud og madvarer.
Hun skaber altså et helt univers, som forbrugerne kan dykke ned i.

Hvilke opgaver kan en studentermedhjælper til B2C marketing og SoMe løse?

  • Tekstforfatning af relevant content henvendt kunder

  • Udarbejdelse af materiale til- og strategi for sociale medier

    • Herunder video, billeder og tekst

  • Administration af sociale medier

  • Opdateringer af website

  • Branding af virksomheden gennem markedsføring

  • Skabelse af en stærkere online tilstedeværelse

  • Forfatning af pressemeddelelser mm.

  • Strategi for- og opbygning af e-mail flows til kunder

  • Indsamling af data for marketingsindsatser

  • Ad hoc kommunikations- og marketingopgaver.

Vil du have mere information om den studerendes kompetenceområde?

Marketing og kommunikation