Portræt

Content & video.
Ellen & Julie.

Successhistorie mellem studerende og virksomhed

"Fordi de studerende ikke sidder her fuldtid, så får de måske endnu mere input udefra. De tør komme med nye ideer"

- Christine Kayser
CIO, webCRM,

Ellen og Julie

Studie

International Business Communication
Intercultural Studies

Virksomhed

webCRM

Arbejdsområde

Content creation

Et Cand-team skaber indlevelse og opmærksomhed gennem content

webCRM havde prøvet mange forskellige konstellationer i deres marketingteam, da de besluttede sig for at at indgå et samarbejde med Cand. De havde nemlig selv ikke oplevet, at finde det helt rigtige match til deres behov for content creation og kreativ markedsføring på sociale medier. Christine Kayser, CIO hos webCRM beskriver det således: “Vi har brug for nogen som stiller spørgsmål og følger med i udviklingen. Vi vil have nogen, der spørger: hvad sker der hos konsulenterne? eller hvad sker der i den her afdeling?”. Og det fik de - først i form af Ellen og siden også Julie, der nu sidder som et stærkt team af studentermedhjælpere.

Hvorfor er Ellen og Julie vigtige ressourcer?

At have Ellen og Julie betyder, at webCRM på en fleksibel måde kan nå ud til deres målgruppe med relevant, inddragende, velformuleret og reflekteret indhold. Med det skarpe content, er Julie og Ellen i stand til at vise både eksisterende og potentielle kunder, hvorfor- og hvordan webCRMs systemer kan skabe værdi.

Når de sidder som team, kan de konstant sparre med hinanden og sikre, at alt der formidles på vegne af virksomheden lever op til samme standard og til virksomhedens kerneværdier.

Hvordan skaber Ellen og Julie værdi i virksomheden som studentermedhjælperteam indenfor Content creation?

Den særlige værdiskabelse, som Julie og Ellen kommer med som team, ligger i deres styrker. Selvom de begge opererer indenfor content creation - altså skabelsen af materiale til marketing - har de nemlig forskellige styrker.

Hvor Ellen særligt er skriftligt stærk, og derfor drager folk ind med sine ord på sociale medier, i e-mails og meget andet, er Julie visuelt skarp og skaber videoer og billedmateriale, der fanger folks blik.

På den måde supplerer de to Cand’ere hinanden, og skaber sammen en afrundet marketingsprofil på et B2B-marked, der ellers kan være svært at navigere i.

Hvilke opgaver kan studentermedhjælpere til Content creation løse?

  • Tekstforfatning af relevant content henvendt kunder

  • Udarbejdelse af materiale til- og strategi for sociale medier

  • Opdateringer af website

  • Udarbejdelse af video-og billedmateriale til diverse platforme

  • Branding af virksomheden gennem markedsføring

  • Skabelse af en stærkere online tilstedeværelse

  • Forfatning af pressemeddelelser mm.

  • Styrkelse af ekstern employer branding

  • Udarbejdelse af marketingstøtte til leadgenerering

  • Strategi for- og opbygning af e-mail flow til kunder

  • Indsamling- og evaluering data for marketingsindsatser

  • Ad hoc kommunikations- og marketingsopgaver



Vil du vide mere om de studerendes kompetenceområde?

Marketing og kommunikation