Portræt

Caroline er en solid støtte i HR afdelingen hos Fertin Pharma

Successhistorie mellem studerende og virksomhed

"Selv virksomheder med en etableret HR-afdeling kan bruge studerende til at løfte opgaver"

- Cand
,

Caroline

Studie

Erhvervsøkonomi

Virksomhed

Fertin Pharma

Arbejdsområde

HR & kommunikation

Fertin Pharma får med Caroline ekstra hænder og solid støtte i deres HR-afdeling

Fertin Pharma kom til Cand, fordi de manglede flere dygtige kompetencer i deres ellers allerede veletablerede HR-afdeling. Her var rigeligt at lave og med et ønske om at udvide med nye opgaver, var der brug for hjælp. Det fik de i Caroline!

Hvorfor er Caroline en vigtig ressource?

Caroline er en vigtig ressource, fordi hun som ung medarbejder formår at bidrage ikke blot med lynende gode HR-kompetencer, men også kan tilføje nye værktøjer til den eksisterende HR-afdeling i form af håndtering af sociale medier.

Caroline er altså i stand til at tilføje noget nyt til teamet, samtidigt med at hun hjælper til at løfte eksisterende HR-opgaver.

Hvordan skaber Caroline værdi som studentermedhjælper til HR?

Når Caroline går på job som studentermedhjælper hos Fertin Pharma,  skaber hun værdi, fordi hun laver resultater, men også fordi hun er fleksibel og har evnerne til at gå ind og tage opgaver. På den måde kan hun hjælpe sine kollegaer, hvis de står i situationer, hvor der er meget at lave.

Her skaber Caroline værdi, fordi hun er med til at garantere, at ingen opgaver bliver tabt på gulvet.

Derudover skaber hun værdi, fordi hun med sin store arbejdsomhed kan håndtere nogle af de mere konkrete og håndgribelige opgaver indenfor HR-feltet, så hendes fuldtidskollegaer kan disponere deres tid bedst muligt.

Hvilke opgaver kan en studentermedhjælper til HR løse?

  • Intern og ekstern kommunikation

    • Herunder strategi for og styring af sociale medier

  • Udarbejdelse af personaleundersøgelser

    • Herunder analyse, evalueringer og præsentation af materialet

  • Assisteren v. ansættelser

    • Udarbejdelse- og offentliggørelse af jobopslag

    • Sortering- og gennemlæsning af ansøgninger

    • Besvarelse på ansøgninger

    • Deltagelse i jobsamtaler og evalueringer

  • Interne memo’er mm.

  • Udarbejdelsen af guide for interne retningslinjer

    • Såsom personalehåndbøger eller andre guidelines

  • Ad hoc administrative og HR-relaterede opgaver.

Vil du vide mere om den studerendes kompetenceområde?

HR