Portræt

Laura tiltrækker nye B2B leads gennem Inbound Marketing

Successhistorie mellem studerende og virksomhed

"Inbound marketing kan være lige netop det virkemiddel, der får jeres indbakke til at gløde med nye leads og spændende kunder"

- Cand
,

Laura

Studie

Cand.Merc Marketing

Virksomhed

.Legal

Arbejdsområde

Inbound marketing & leadgenerering

Med fokus på inboundsystemer og leadmagnets er Laura en vigtig del af at .Legal får tiltrukket nye kunder!

I .Legal havde de et behov for ekstra hænder til at varetage deres leadgenerering. Helt simpelt skulle de have kræfter, der kunne dedikere deres tid og energi til at analysere-og udnytte data fra Hubspot, og tilpasse deres marketing til at kunne ramme kunderne bedst muligt - uanset hvor i købsrejsen, de befinder sig. Derfor ansatte de Laura til at håndtere Inbound marketing og leadgenerering!

Hvorfor er Laura en vigtig ressource?

Laura er en vigtig ressource, fordi hun er med til at skabe marketingindhold, der ikke blot rammer - men rammer helt rigtigt. Med sine dybdegående indsigter i målgruppens købsmønstre og virksomhedens ydelser, kan hun arbejde perfekt i spændet mellem salg og marketing.

Hun er altså en afgørende ressource, idet hun formår at skabe skarp kommunikation, der er vinklet og rettet helt præcist mod det ønskede publikum.

Hvordan skaber Laura værdi i virksomheden som studentermedhjælper indenfor Inbound marketing?

Laura har en særlig værdi, fordi hun kombinerer markedsføring og skriftlige evner med aflæsning af data og evnen til at øjne tendenser blandt målgruppen. Det betyder helt lavpraktisk, at hun kan skabe content, der tiltrækker nye leads ved at ramme dem med præcis det indhold, der taler til dem.

Derudover kan hendes content modne eksisterende leads eller pleje kunderelationer, så man sikrer langvarige og succesfulde samarbejder.

Alt dette kan være i form af lead magnets, ads eller organisk content på diverse platforme.
Laura er altså hele tiden med til at opretholde den pipeline, der er så vigtig for virksomheder at have - og have fart på!

Hvilke opgaver kan en studentermedhjælper til Inbound marketing løse?

  • Opsætning og drift af Hubspot Inbound Marketing

  • Analyse af data og købsmønstre fra potentielle og eksisterende kunder (i Hubspot)

  • Opsætning af work- og mailflows, som rammer interesserede leads

  • Opsætning af digitale marketingskampagner

  • Opdatering af Apport’s website

  • SEO-optimering af content og website

  • Udarbejdelse af content, guides og case stories, som understøtter kundernes beslutningsproces

  • Indsamling og deling af information på tværs af marketing og salg

  • Skaber værdi for eksisterende kunder med relevante informationsflows

  • Ad hoc marketing- og kommunikationsopgaver.

Vil du vide mere om den studerendes kompetenceområde?

Marketing