Portræt

Teknisk B2B-kommunikation
Lærke
Nicholaisen A/S

Successhistorie mellem studerende og virksomhed

”Hvad man giver, er hvad man får tilbage – det tror jeg i hvert fald på!”

- Lærke Juul
Communications & Marketing Manager, Nicholaisen A/S,

Lærke

Studie

Virksomhedskommunikation

Virksomhed

Nicholaisen A/S

Arbejdsområde

Teknisk B2B-kommunikation

Lærke gør det tekniske forståeligt for Nicholaisens kunder - og skaber

Nicholaisen sælger maskinløsninger til træ-, plast- og aluminiumsindustrien - nogle ofte meget tekniske komponenter, der kan være svære at formidle og få potentielle kunder til at forstå værdien af. Af den grund kom de til Cand med ønsket om at finde en studentermedhjælper til kommunikation og marketing, der kunne løfte lige netop den opgave. Og det fik de i Lærke!

Hvorfor er Lærke en vigtig ressource?

Lærke er en vigtig ressource i Nicholaisen, fordi hun med sine kreative formidlingsevner og vilje til at kaste sig ud i projekter, lykkes med at kommunikere Nicholaisens produkter og tjenester, på en måde som alle forstår.

At kunderne - der her er andre virksomheder - forstår, hvordan Nicholaisens produkter kan gøre en konkret forskel for dem, betyder også mere salg og flere langvarige kunderelationer.

På samme tid varetager Lærke en lang række marketingfunktioner, der handler bl.a. Om sociale medier, nyhedsbreve, tekst- og videomateriale, der også er med til at brande Nicholaisen som virksomhed og tiltrække både nye kunder og fremtidige medarbejdere.


Hvordan skaber Lærke værdi i virksomheden som studentermedhjælper til teknisk kommunikation og marketing?

Lærke skaber stor værdi på baggrund af sine skarpe kommunikative evner. Hun kan skrive og formidle, så målgruppen rammes - og rammes rigtigt. Og hun formår at bringe ellers højtflyvende tekniske emner ned på jorden igen, hvilket gør hende et værdifuldt led i organisationen.

Hendes kreativitet er et stort plus, fordi det gør hende i stand til at gå nytænkende til den måde, som hendes arbejdsgiver markedsfører sig selv og finde innovative løsninger, der skaber opmærksomhed.

Og så er hendes smilende, udadvendte og hjælpsomme væsen noget, der fremhæves som en god tilføjelse til organisationen og dens kultur!


Hvilke opgaver kan en studentermedhjælper til teknisk kommunikation og marketing løse?

  • Tekstforfatning og oversættelse af teknisk B2B-materiale

  • Opdatering af hjemmesideindhold

  • SEO-optimering

  • Udføre webmaster-relaterede opgaver på hjemmeside

  • Opsætning af nyhedsbreve

  • Skrive tekster og opslag til SoMe, hjemmeside og nyhedsbreve

  • Oversættelse af dansk materiale til engelsk

  • Tilrettelægge, redigere og uploade videomateriale til Youtube og LinkedIn

  • Ad hoc marketingsopgaver.

Vil du vide mere om den studerendes arbejdsområde?

Marketing og kommunikation