Guides

Tjekliste: Det her skal du have styr på, inden din medarbejders første arbejdsdag

Skrevet af Laura Asgeir Berg

Har du styr på opstarten af din nye medarbejder? - tjekliste!

Du skaber selvfølgelig et bedre onboardingforløb, når du forbereder det i god tid. Der er mange ting at holde styr på. Vi har lavet en tjekliste til dig.

  1. Planlæg onboardingprogrammet og de første 14 arbejdsdage

  2. Udarbejd oversigt over medarbejderens arbejdsopgaver

  3. Styr på computer, telefon og andre praktikaliteter

  4. Klargør kontorplads og få styr på nøgler eller adgangskort

  5. Opsætning af programmer som mail, kalender, intranet og andre værktøjer

  6. Udarbejd præsentationer til og forbered materiale omkring virksomhedens strategi, branchen, markedet og uddannelses- og udviklingsmuligheder.

  7. Klargør træningsmateriale

  8. Invitér medarbejderen til relevante events

  9. Book morgenmad eller anden social aktivitet med teamet på medarbejderens første arbejdsdag

  10. Book kollegaer og teams til korte introduktionsmøder

  11. Send en orienteringsmail til teamet, så alle ved, der starter en ny kollega

  12. Find en mentor, hvis det er en ordning, I praktiserer

  13. Forbered en "Velkommen til" - gave

Du finder mere relevant materiale, tjeklister og skabeloner i Cands onboardingguide her.