Har du styr på opstarten af din nye medarbejder? - tjekliste!
Du skaber selvfølgelig et bedre onboardingforløb, når du forbereder det i god tid. Der er mange ting at holde styr på. Vi har lavet en tjekliste til dig.
Planlæg onboardingprogrammet og de første 14 arbejdsdage
Udarbejd oversigt over medarbejderens arbejdsopgaver
Styr på computer, telefon og andre praktikaliteter
Klargør kontorplads og få styr på nøgler eller adgangskort
Opsætning af programmer som mail, kalender, intranet og andre værktøjer
Udarbejd præsentationer til og forbered materiale omkring virksomhedens strategi, branchen, markedet og uddannelses- og udviklingsmuligheder.
Klargør træningsmateriale
Invitér medarbejderen til relevante events
Book morgenmad eller anden social aktivitet med teamet på medarbejderens første arbejdsdag
Book kollegaer og teams til korte introduktionsmøder
Send en orienteringsmail til teamet, så alle ved, der starter en ny kollega
Find en mentor, hvis det er en ordning, I praktiserer
Forbered en "Velkommen til" - gave
Du finder mere relevant materiale, tjeklister og skabeloner i Cands onboardingguide her.